reklama

Hrdosť na...

Jesenné trhy sú bezpochyby jednou z udalostí, ktorú si nikdy nenechám ujsť. Inak tomu nebolo ani tento rok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po obvyklom raňajšom rituáli pozostávajúcom z ľahkého strečingu, raňajok a kávy som so zakúpeným lístkom vyrazil na vlak. Cestou som sa stačil niekoľko krát takmer vytočiť, ako to už u mňa býva zvykom, ale napokon som sa rozhodol, že nikomu a ničomu nedovolím, pokaziť mi tento nádherný jesenný deň.

Nebolo to vôbec jednoduché, ale keď sa to nepodarilo meškajúcemu vlaku, sprievodkyni - kvôli ktorej som takmer nestihol vystúpiť, tušil som, že môj deň už bude len príjemný, slnečný, plný jesenných farieb, vôní a najmä atmosféry trhov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O pár minút som sa, vedený živou hudbou a vábivými vôňami, zamiešal medzi niekoľko stánkov stojacich hneď skraja.

Trhovníkov bolo na mieste iba pár, no aj tak dokázali vytvoriť presne tú atmosféru, kvôli ktorej som tam šiel a kvôli ktorej takéto akcie vyhľadávam.

Zvedavo som si obzeral ponúkaný tovar, kúpil som si grilovaný oštiepok a mačku vo vreci za nehorázne vysokú sumu. Ako to už býva, mačka vo vreci sa ukázal byť totálny nezmysel a tak som sa už – už začínal rozčuľovať nad zbytočne vyhodenými peniazmi, ale napokon som nad tým predsa len mávol rukou a ani tejto nepríjemnosti som nedovolil pokaziť mi pôžitok z návštevy trhov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zastavil som pred umelou lezeckou stenou, ktorú zliezali natešené deti. Prežúvajúc chutný oštiepok som ich chvíľu s napätím i záujmom pozoroval.

„Fúha! Vcelku adrenalín!“ Skonštatoval som a nebolo sa čomu čudovať. Deti boli síce istené a kontrolované skúsenými dospelými, no i tak...

Niektorým to šlo lepšie, iným horšie, avšak napokon takmer každý vyliezol až na vrchol a zatrúbil na trúbku, ktorá tam bola pre tento účel pripravená.

Znovu som sa prešiel pomedzi stánky, chvíľu som postál pri živej hudbe a obdivoval speváka, ktorý nemá problém sa postaviť pred úplne cudzích ľudí a spievať.

Chápete, ísť ako sa hovorí „s kožou na trh“. Na trhu to bolo celkom výstižné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od pána umelca som znovu zamieril k lezeckej stene a vtedy ma zaujalo čosi iné než šplhajúce deti. Bola to staršia pani, ktorá volala na mladú, neobyčajne sympatickú dievčinu. „Veronika, pozri sa! Len sa pozri ako Laura šplhá, aká je šikovná!“

Veronika – mladá mamička, zaujatá v rozhovore s kamarátkou, jej pokrik spočiatku nezaregistrovala a tak ju babička musela na úspech šikovnej vnučky upozorniť znovu.

Konečne mamička zaregistrovala čo sa okolo nej deje a namosúrený výraz v tvári, prečo ju niekto vyrušuje zo zaujímavého rozhovoru, rýchlo vystriedal výraz pýchy a nadšenia.

„Laura! Laurinka moja!“ Zvolala hrdo, vyťahujúc z vrecka mobil skôr než dcéru vôbec našla pohľadom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Laura ju samozrejme nepočula. Zaujatá lezením sa už – už načahovala za trúbkou.

„Si ty ale šikovná!“ Pišťala euforická mamička a fotila dcérkin úspech akoby v tej chvíli nič iné nejestvovalo. Ak by sa jej vtedy pod nohy priplietlo iné dieťa, asi by ho v záplave šťastia a radosti podupala.

Bolo že to radosti! Bolo že to nadšenia, pýchy a šťastia!

Keď Laura úspešne zliezla dolu, pištiaca mamička ju objímala ako najväčší poklad pod slnkom.

Cestou ráno do práce som si na tento zážitok znovu spomenul a chvíľu nad ním premýšľal a porovnával som, ako to mám ja.

S rovnakou otázkou, s rovnakým dotazom sa obraciam aj na každého jedného z vás!

Viete čo je to, na čo môžete byť hrdí u vašich potomkov alebo u vašich blízkych?

Viete akých vrcholov sa im podarilo dosiahnuť? Boli ste pri tom? Alebo ste boli zabraní do rozhovorov či sledujúc displej smartfónu ste si vôbec nevšimli ako vám nejaká podobná udalosť unikla?

Alebo aj vy potrebujete takých starých rodičov, ktorí vás na úspechy vašich detí či blízkych upozornia? Či možno dokonca patríte k tým, ktorých úspechy iných zaujímajú iba pramálo a viac sú pre vás dôležité vaše vlastné?

Peter Slivovic

Peter Slivovic

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  21x

"Smysl a cíl života, nejvyšší jeho moudrost a pravda jest: Krása, Krása, Krása!Pod všemi formami, pod všemi jmény!Ona jest oným Kralovstvim božím, které je v nás, které máme hledati."Jan Zrzavý Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu